Τι «κρύβει» το τραγούδι του Θάνου Μικρούτσικου και του Άλκη Αλκαίου που όλοι οι τραγουδιστές θέλουν να ερμηνεύουν.
Η περίφημη Πιρόγα ή Ερωτικό, όπως είναι ο σωστός τίτλος, παρουσιάστηκε στο δίσκο «Εμπάργκο» του συνθέτη και του στιχουργού με ερμηνευτή το Μανώλη Μητσιά.
Τέσσερα χρόνια αργότερα ακολούθησε η ερμηνεία της Χάρις Αλεξίου στο δίσκο της με το Θάνο Μικρούτσικο «Η αγάπη είναι ζάλη».
Έκτοτε στη δισκογραφία το έχουν τραγουδήσει πολλοί και από πολλά μουσικά στρατόπεδα…
Ο Θάνος Μικρούτσικος έχει δηλώσει σχετικά:
«Το τραγούδι έχει διάσταση ερωτική με την έννοια του έρωτα, αλλά από την άλλη μεριά ακουμπάει στη δραματική συγκυρία της εκάστοτε εποχής. Δεν είναι μονοδιάστατο, αλλά ένα ερωτικό τραγούδι πολύ υψηλών προδιαγραφών. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο ποιητικό κείμενο που απηχεί πάνω στις κοινωνικές συνθήκες της εκάστοτε εποχής. Πατάει πάνω σε αυτό που εγώ ονομάζω δραματική συγκυρία, διασχίζοντας το χρόνο. Και στο τέλος του συνδέει τον έρωτα με τις συνθήκες ζωής την περίοδο που γράφτηκε. Ασφαλώς μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε διαχρονικό, από τη στιγμή που έχει περάσει ήδη σε τουλάχιστον δύο γενιές…
Η αναφορά του Άλκη Αλκαίου σε αυτή τη γυναίκα (Αντιγόνη) λειτουργεί αλληγορικά. Ακόμα και αν για αυτόν σημαίνει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, για όλους εμάς αντιπροσωπεύει κάποιο άλλο».
Η περίφημη Πιρόγα ή Ερωτικό, όπως είναι ο σωστός τίτλος, παρουσιάστηκε στο δίσκο «Εμπάργκο» του συνθέτη και του στιχουργού με ερμηνευτή το Μανώλη Μητσιά.
Τέσσερα χρόνια αργότερα ακολούθησε η ερμηνεία της Χάρις Αλεξίου στο δίσκο της με το Θάνο Μικρούτσικο «Η αγάπη είναι ζάλη».
Έκτοτε στη δισκογραφία το έχουν τραγουδήσει πολλοί και από πολλά μουσικά στρατόπεδα…
Ο Θάνος Μικρούτσικος έχει δηλώσει σχετικά:
«Το τραγούδι έχει διάσταση ερωτική με την έννοια του έρωτα, αλλά από την άλλη μεριά ακουμπάει στη δραματική συγκυρία της εκάστοτε εποχής. Δεν είναι μονοδιάστατο, αλλά ένα ερωτικό τραγούδι πολύ υψηλών προδιαγραφών. Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο ποιητικό κείμενο που απηχεί πάνω στις κοινωνικές συνθήκες της εκάστοτε εποχής. Πατάει πάνω σε αυτό που εγώ ονομάζω δραματική συγκυρία, διασχίζοντας το χρόνο. Και στο τέλος του συνδέει τον έρωτα με τις συνθήκες ζωής την περίοδο που γράφτηκε. Ασφαλώς μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε διαχρονικό, από τη στιγμή που έχει περάσει ήδη σε τουλάχιστον δύο γενιές…
Η αναφορά του Άλκη Αλκαίου σε αυτή τη γυναίκα (Αντιγόνη) λειτουργεί αλληγορικά. Ακόμα και αν για αυτόν σημαίνει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, για όλους εμάς αντιπροσωπεύει κάποιο άλλο».
πηγη:www.ogdoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια: